Percakapan Perkenalan dalam Bahasa Inggris

Ditulis oleh: Pelajaran Bahasa Inggris -
Percakapan Perkenalan dalam Bahasa Inggris (Introducing Myself) - Yang berikut ini adalah percakapan memperkenalkan diri dalam bahasa Inggris. Percakapan ini adalah percakapan singkat yang bisa dipelajari untuk meningkatkan kemampuan kita dalam pelajaran speaking. Bagi yang sedang membutuhkan referensi untuk percakapan memperkenalkan diri bisa langsung mempelajari contoh yang akan diberikan di bawah ini.

In your daily life you often meet new people and you need to introduce yourself to them or possibly introduce your friends to others. You may also need to respond to others who introduce themselves to you. Do you know how to do them very well? When you meet others you usually greet them, ask them how they are, say goodbye, etc. Do you know how to do them?

Here are some short English conversations (percakapan Bahasa Inggris singkat) about "Let Me Introduce Myself" (memperkenalkan diri) which will teach you how to introducing yourself. These short conversations are taken from PRIYANA, Joko dkk. 2008 BSE. Interlanguage: English for Senior High School Students X: SMA/MA Kelas XI Jakarta: Pusat Perbukuan, Departemen Pendidikan Nasional.

English Conversation 1: Introducing Yourself
Andi : Good morning. My name is Andi.
Denias : Good morning Andi. I’m Denias.
Andi : Denias, this is Adib. We were classmates the Junior High School.
Denias : Hi, Adib. How do you do?
Adib : How do you do.
Andi : By the way, did you join basketball extracurricular activity in the Junior High School?

Denias : Yes, I did.
Andi : Oh, that’s great. Adib and I have never joined it before.
Adib : We hope you can help us.
Denias : Sure.
Andi : Okay, see you this afternoon.
Adib : See you Denias.

Setelah percakapan yang di atas, website belajar bahasa Inggris juga sudah mempersiapkan beberapa percakapan atau dialog yang berhubungan dengan perkenalan. Masih ada dua dialog singkat yang kalimat-kalimatnya sederhana dan mudah dihafalkan, silahkan lanjutkan Percakapan Perkenalan dalam Bahasa Inggris berikut ini.

English Conversation 2: Greeting
Ayu : Good morning.
Andi : Good morning.
Ayu : Do you know when the concert starts?
Andi : It starts at 9 a.m. today.
Ayu : I see. Thanks for telling.
Andi : You’re welcome.

English Conversation 3: Asking How are you
Virga : How are you, Den?
Denias : I’m fine, thanks.
Virga : Well, you look different today.
Denias : Really? How do I look?
Virga : You look great.
Denias : Thanks. You do too.

Bagaimana, sebenarnya tidak susah kan cara memperkenalkan diri dalam bahasa Inggris. Apalagi rekan semua sudah mempelajari contoh-contoh yang kita bahas di atas. Lain waktu akan kita tambah lagi dengan contoh lain yang lebih bervariasi.

Percakapan Perkenalan dalam Bahasa Inggris

Jangan lupa untuk terus belajar bersama kami. Kami mengajak rekan semua untuk mengasah kemampuan dalam berbahasa Inggris. Sampai disini dulu, sampai bertemu di pembahasan selanjutnya. Have nice day!

Source:
PRIYANA, Joko dkk. 2008 BSE. Interlanguage: English for Senior High School Students X: SMA/MA Kelas XI Jakarta: Pusat Perbukuan, Departemen Pendidikan Nasional